اصولی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت کنید

برای طراحی بروشور خلاقانه و متفاوت این 8 نکته را باید رعایت کنید
سپتامبر 25, 2018
با چاپ کاتالوگ و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید
سپتامبر 27, 2018

اصولی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت کنید

در این مطلب می خواهیم در مورد اصولی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت کنید برای شما عزیزان بگیم. همان طور که می دانید کاتالوگ وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید به طور کامل اطلاعات لازم را در مورد محصولات کسب نمایید. حال باید بدانید که در طراحی چه چیز های باید رعایت شوید تا به چشم بیاید . همراه ما باشید.

اصولی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت کنید

۱) طراحی جذاب کاتالوگ خریدار را به خرید وادار می کند

بعضی وقتها مردم شروع به خرید می کنند تا تا احتیاجی را برطرف کنند ولی بعضی وقتها اشخاص به علت حس خواستن اقدام به خرید خواهند کرد. آن ها گاهی چیزی را که درخواست می کنند که مشتری ها می کنند به این علت است که از خریدن حس خوبی پیدا خواهند کرد و بعد از آن که پول خود را که به سختی بدست می آورند را صرف خرید کالا یا خدماتی خواهند کرد که شما در معرض فروش قرار داده اید حس برتری و بهتری به آن ها وارد خواهد شد. هنر ایجاد تمایل برای خرید، به خریدار خود روشی از زندگی بهتر با استفاده از خدمات یا کالا خود را نشان دهید.

۲ ) طراحی جلد و استفاده از عنصر های بصری جذاب در کاتالوگ

همه ی عنصر های کاتالوگ خود را نوآورانه و متفاوت ایجاد کنید. این را در همه ی سطح ها طراحی کاتالوگ اعمال نمایید. کاتالوگ شما احتمال دارد حاوی درون مایه و مضمونی از نوع خدمات یا کالاها باشد در صورتی که کالاها به شکل مجزا دارای جزئیات زیادتری هستند و حتی مضامینی از سبک های کوچک تری منحصر به فرد خودشان را ارائه می کنند. نوسته و جلد نه تنها می بایست شامل اطلاعات لازم در مورد کالا باشد به شکلی که منجر به تصمیم خرید به وسیله مشتری گردند چرا که لازم است که به خواننده بگویند که چگونه یک آیتم می تواند آن ها را یاری کند تا به هدف دلخواهشان دست پیدا کنند.

۳) با در نظر داشتن نوع مشتریان خود کاتالوگ را طراحی کنید

طراحی کاتالوگ خود را به صورتی بسازید که برای خوانندگان جذاب باشد. یک کاتالوگ فروش کالاها می بایست در مقایسه با یک کاتالوگ ارائه کننده با مصرف کننده به طور کامل تفاوت داشته باشد. کاتالوگ های مخصوص افراد جوان شکل گوناگونی نسبت به کاتالوگ مرتبط به اشخاص مسن تر خواهد داشت. سبک کاتالوگ خود را بر حسب  سبک دلخواه خوانندگان خود بسازید. با این کار احساس نزدیکی زیادتری را به وجود می آورد و بالطبع به فروش زیادتری دست پیدا می کنید.

اصولی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت کنید

 ۴) قسمت عمده کاتالوگ را به کالا مختص دهید

قانون اصلی در طراحی کاتالوگ اینگونه که عکس بزرگ تر از کالا منجر به فروش زیادتر آن کالا خواهد شد. در حال حاضر ما به طور معمول سعی می کنیم تا تصویر کالا را به حداکثر اندازه خود برسانیم مخصوصاً در رابطه با ارزش سود هر کالا هرچقدر که میزان سود حاصل از یک کالا زیادتر باشد عکس آن کالا می بایست به نسبت بزرگ تر باشد. بعد از کالا با استفاده از جلدی جذاب و گیرا پشتیبانی نمایید . بعضی شرکت های مرتبط به بروشورها و کاتالوگ سعی می کنند که با قرار دادن گروهی آیتم ها در تصاویر در عکسبرداری و چاپ صرفه جویی کنند.

۵ ) از عکس های انحصاری و با کیفیت در طراحی کاتالوگ استفاده کنید.

در بعضی صنایع و از طریق بعضی از فروشندگان شما می توانید عکس های زیبایی از کالاهایشان را تهیه نموده و در کاتالوگ خود استفاده نمایید. و به همین شکل رقبای شما هم می توانند از همان عکس ها استفاده کنند. تقریبا همه ی عکس های آماده کیفیت لازم را ندارند، به علت نداشتن استفاده از نیروی حرفه ای در تامین عکس ، به این علت این موردها کیفیت کاتالوگ را بسیار پایین می آورند.

مطلب مرتبط:

در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟

چاپ کاتالوگ ارزان و فوری چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *