در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟

چند روش برای طراحی یک بروشور اثرگذار
سپتامبر 18, 2018
دنیای فوق العاده کاتالوگ
سپتامبر 22, 2018

در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟

در این مطلب در مورد بروشور تبلیغاتی توضیحاتی را قصد داریم برای شما ارائه کنیم که امیدوارم براتون مفید باشه. همان طور که می دانید بروشور وسیله ای است که با استفاده از آن شرکت ها محصولات خود را معرفی می کنند و کاربر با مطالعه آن می تواند به ماهیت محصول و کالاها پی ببرد. در ادامه با توضیحات بیشتر در مورد بروشور همراه ما باشید.

در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ و بروشور نماینده سازمان و شرکت شما می باشند. آن ها دقیقا باید همان کاری را انجام دهند که اگر شما در آن لحظه آن جا بودید ، شما آن را انجام میدادید . وظیفه کلی آن ها معرفی درست و اثر گذار هدف ها، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شما می باشد.
از بروشور و کاتالوگ برای تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می شود. کاتالوگ و بروشور نوعی رسانه تجاری چاپی می باشد كه دارای شرح مشخصات ، كاربرد كلی محصولات و بعضی اطلاعات مفید دیگر كه لازم مصرف كنندگان و کاربران شما قرار می گیرد.

کاتالوگ به مجموعه جمع آوری شده از کالا یا خدمات ارائه گردیده به وسیله یک شرکت یا یک موسسه با کمترین  اطلاعات لازم برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.

کاتالوگ ها برای کالاهای عمده یک شرکت تولیدی و یا برای عرضه خدمات یک شرکت خدماتی طراحی می شوند و دارای جزئیاتی می باشند که برای مصرف کننده نهایی ارزشی ندارد ولی برای واسطه یا فروشنده یا مغازه داری که این محصولات یا خدمات می خواهد انتخاب نمایند را به مصرف کننده عرضه می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است .

انواع بروشور یا کاتالوگ:

بنابر اندازه و شکل صفحه ها، کاتالوگ ها و بروشورها انواع گوناگونی دارند. که متداول ترین آن ها عبارتند از:

دو لت

دو لت مناسب ترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شما خواهد بود، به دلیل اینکه مطالعه مطالب آن ساده تر و موقعی که صرف خواندن آنها می شود کمتر است. بروشور یا کاتالوگ های دولت به علت اینکه امکان خواندن و حمل آسان تر و بهتری دارند در رقابت های تجاری نقش اثرگذارتری ایفا خواهند کرد.

سه لت

طراحی سه لت یکی از مرسوم ترین شکل های طراحی گرافیک کاتالوگ یا بروشور است که هیچ وقت نمی توان ارزش آن را انکار نمود. اصلی ترین خصوصیت این نوع آن است که محیط بیشتری برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع معمولاً برای آگهی های تبلیغاتی اثر گذار مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمیمه (Gate-fold)

بروشور یا کاتالوگ های Gate-fold یکی از ابزارهای اصلی و موثر در بازاریابی می باشد که چنان چه به صورت  مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتیجه های چشم گیر و قابل توجهی در پی دارد. اگر چه هزینه چاپ این نوع زیادتر  از چاپ انواع عادی است، ولی در نوع خود خاص و بروز است.

Z-fold

کاتالوگ یا بروشورهای Z-fold  معمولاً برای بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مثل نوع سه لت دارای سه تا یا لایه می باشند. این نوع شامل 6 پنل می باشند که یکی از آنها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می رود. این نوع بروشور یا کاتالوگ معمولاً برای ارائه اطلاعات کالا و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به علت اینکه هزینه این نوع با قیمت سه لت یکسان است و استفاده از آن ها مرسوم تر است.

مطلب مرتبط:

غرفه نمایشگاهی استاندارد در جذب بازدید کننده چه تاثیری دارد

گرفتن سهم بازار چاپ دیجیتال از چاپ افست ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *