لیست قیمت چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال چیست؟

یکی از روش های تبدیل تصاویر دیجیتالی به محصولات چاپی، چاپ دیجیتال است . در این روش  چاپ های حرفه ای در تعداد کم توسط چاپگرهای رو میزی و دیگر منابع دیجیتال  صورت میگیرد که به وسیله چاپگر های لیزری و جوهر افشان حرفه ای و یا چاپگر های بزرگ انجام می شود. چاپ دیجیتال در مقایسه با انواع چاپ سنتی و قدیمی مانند چاپ آفست پر هزینه تر می باشد ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه صفحه های فلزی چاپ (پلیت چاپی) انجام می شوند برای تعداد های کم جبران می شود.

این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تعداد محدود را فراهم می کند و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هر برگه چاپ را فراهم می کند. صرفه جویی در نیروی انسانی و توان افزاینده ماشین های چاپ دیجیتال در افزایش کیفیت ، کاهش هزینه تمام شده برای هر برگ چاپی و افزایش تعداد چاپ بیانگر این است که چاپ دیجیتال در رقابت با چاپ آفست و حتی پیشی گرفتن از آن است. هم اکنون از چاپ بوسیله مرکب های پودری و با استفاده از انواع چاپگر های لیزری بر روی انواع کاغذ و زمینه های مختلف و اشیاع گوناگون چون لیوان و پارچه و امثال این ها به عنوان چاپ دیجیتال یاد می شود. در زیر قیمت خدمات چاپ دیجیتال آرته چاپ را مشاهده می کنید.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

قیمت چاپ دیجیتال رنگي (چهار رنگ)

A3 یک رو A4 یک رو نوع کاغذ
2.000 1.000 تحریر 80 گرمی
3.000 1.500 تحریر 100 گرمی
3.600 1.800 تحریر 120 گرمی
3.000 1.500 گلاسه (براق) 90 گرمی
2.400 1.200 گلاسه 135 گرمی
2.800 1.400 گلاسه 150 گرمی
3.400 1.700 گلاسه 170 گرمی
3.600 1.800 گلاسه 200 گرمی
4.000 2.000 گلاسه 250 گرمی
4.400 2.200 گلاسه 300 گرمی
4.000 2.000 کتان 100 گرمی
5.000 2.500 کتان 300 گرمی
6.000 3.000 گلاسه سوزنی 300 گرمی
10.000 مقوای 350 گرمی
14.000 متالایز(صدفی،کرمی،نقره ای،طلایی)
5.000 2.500 کالک
8.000 4.000 کرافت
10.000 5.500 لیبل ژاپنی
10.000 لیبل (شیشه ای)
20.000 10.000 نمونه گیری
  • قیمت ها به تومان می باشد.

  • تحویل سفارش فوری می باشد.

  • هزینه چاپ دو رو ، دو برابر محاسبه می گردد.

  • جهت چاپ سایز A3+(ر48×33سانتی متر)20%به هزینه چاپ سایز A3 اضافه می گردد.
  • حداقل مبلغ سفارش 50.000تومان می باشد.

  • به هزینه چاپ سفارشات تنپلات 20% اضافه می گردد.

  • بهترین نوع ارائه فایل برای چاپ دیجیتال با کیفیت افست ، ارائه طرح مورد نظر با فرمت PDF با کیفیت بالا و یا فایل TIFF به صورت CMYK و با رزولوشن 300 dpi است.

  • هزینه اجرای کامپیوتری ، طراحی و عکاسی جداگانه محاسبه می گردد.

  • جهت آگاهی از قیمت چاپ در تیراژ بالا و چاپ افست با ما تماس بگیرید.

قیمت چاپ دیجیتال سیاه و سفید

A4 دو رو A4 یک رو نوع کاغذ
1.200 600 تحریر 80 گرمی
2.400 1.200 تحریر 100 گرمی
  • قیمت ها به تومان می باشد.

  • تحویل سفارش فوری می باشد.

  • هزینه چاپ A3 ، دو برابر محاسبه می گردد.

  • حداقل مبلغ سفارش 50.000 تومان می باشد.

  • به هزینه چاپ سفارشات تنپلات 20% اضافه می گردد.

  • بهترین نوع ارائه فایل برای چاپ دیجیتال با کیفیت افست ، ارائه طرح مورد نظر با فرمت PDF با کیفیت بالا و به صورت Grayscale است.

  • هزینه اجرای کامپیوتری ، طراحی و عکاسی جداگانه محاسبه می گردد.

  • جهت آگاهی از قیمت چاپ در تیراژ بالا و چاپ افست با ما تماس بگیرید.

چاپ دیجیتال آرته چاپ

در چاپ دیجیتال به دلیل حذف پلیت و چاپ مستقیم دیجیتال از کامپیوتر بر روی انواع کاغذ و مقوا و امکان تنظیم رنگ دستگاه چاپ با پروفایل های اختصاصی همان سفارش امکان چاپ در تیراژ محدود حتی یک برگ با هزینه کم فراهم شده است .

در ابتدای راه چاپ دیجیتال، یک چاپگر دیجیتال برای چاپ میلیون ها برگ ساخته نشد، بلکه در مدت زمان عمر خود نهایتاً می توانست هزاران برگ چاپ کند ولی در حال حاضر طی چند سال گذشته با تولید دستگاه های چاپ دیجیتال صنعتی امکان چاپ  تا بیش از 5000 برگ در ساعت فراهم گشته که با توجه به هزینه تمام شده و سرعت کار، چاپ دیجیتال برای چاپ در تیراژ محدود عملیاتی و مقرون به صرفه می باشد.

البته از دیگر امکانات این دستگاه های دیجیتال صنعتی امکان چاپ برروی کاغذ 60 گرمی ، کاربن لس، تا مقواهای 350 گرمی  می باشد که در گذشته و دستگاه های قدیمی این مهم امکان پذیر نبود و مشتری مجبور به انتخاب های محدود بود. همچنین دیگر نیازی نیست برای چاپ پاکت حداقل 1000 عدد سفارش دهید و حداقل یک هفته زمان را از دست بدهید. می توانید با استفاده امکانات مدرن جدید به تعداد محدود مثلا 50 یا 100 عدد پاکت حتی به نام افراد مختلف به آرته چاپ سفارش دهید و حداکثر تا 24 ساعت تحویل بگیرید.

همچنین برای مشاهده نمونه کار های غرفه سازی نمایشگاه و یا سفارش طراحی و اجرای غرفه سازی نمایشگاهی میتوانید با ما در تماس باشید و یا از صفحه غرفه سازی آرته چاپ دیدن کنید

تفاوت چاپ دیجتال و روش های سنتی:

تفاوت مهم و اساسی بین چاپ دیجیتال و روش های سنتی چاپ مانند چاپ افست در استفاده نکردن از پلیت های چاپ یا همان صفحه های فلزی چاپی است که در نتیجه باعث کاهش هزینه و زمان لازم جهت اماده سازی مراحل پیش از چاپ می شود. فراگیر ترین روش ها شامل چاپگر های جوهر افشان و لیزری هستند. که پودر مرکب ( تونر) را بر روی زمینه های متنوعی همچون بوم، چوب، فوم،کاغذ، شیشه، کاغذ عکاسی، سنگ و … می نشانند. در بیشتر فرایند های چاپ جدید دیجیتال جوهر همچون روش های سنتی  در کاغذ نفوذ نمی کند بلکه فقط با تشکیل لایه ی نازکی بر روی سطح جنس مورد چاپ کار را به انجام رسانده و در برخی سیستم ها ممکن است برای تثبیت آن ها بر روی زمینه مورد چاپ از مواد اضافی، پوششی که توسط فرایند های حرارتی و گرما دادن یا تابش پرتو های یو وی افزوده می شوند نیز استفاده شود.

تفاوت های دیگر اصلی چاپ دیجیتال و چاپ سنتی مانند چاپ افست:

  • به دلیل حذف مراحل پیش از چاپ شامل ( لیتوگرافی ) ، فرایند چاپ دیجیتال سریع تر است.
  • در چاپ دیجیتال هزینه چاپ به تعداد نسخه های چاپی ارتباطی ندارد و برای هر برگه چاپ شده مقدار ثابتی است.
  • چاپ دیجیتال در هر دور می تواند تصویر و متن متفاوتی را چاپ کند و قابل تغییر می باشد چون در این روش از پلیت استفاده نمی شود.
  • چاپ دیجیتال سیاه و سفید کم هزینه می باشد.

کاربرد های چاپ دیجیتال:

چاپ در تعداد محدود:

در چاپ دیجیتال به دلیل عدم وجود پلیت و چاپ مستقیم از کامپیوتر روی کاغذ و کالیبره کردن دستگاه امکان چاپ در تعداد کم و محدود حتی یک نسخه با هزینه کم وجود دارد به همین دلیل این روش چاپ دیجیتال برای مصارفی مثل تهیه نمونه یا چاپ محصولات سریع و تعداد پایین کاربرد زیادی دارد. یک چاپگر دیجیتال برای چاپ میلیون‌ها برگ ساخته نشده است، بلکه باید بتواند در طول مدت زمان عمر خود در نهایت هزاران برگ چاپ کند که البته این کار را به خوبی انجام می‌دهد ، بنابراین با توجه به هزینه نهایی و سرعت کار، چاپ دیجیتال برای چاپ تعداد محدود کاربردی و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به‌صرفه است. البته از سال ۲۰۱۰ فناوری‌های جدید در چاپ دیجیتال به کار گرفته شد که به وسیله ی تغییر سیستم پاشش جوهر و نیز توسط تکنولوژی نانو در جوهر ، چاپگرهای دیجیتال جوهرافشان قادر شدند بسیاری از محدودیت‌ها را در زمینه هزینه ساخت و سرعت چاپ برطرف کنند.

چاپ سفارشی سازی شده:

در چاپ دیجیتال با توجه به وجود امکان چاپ در تعداد محدود شما می‌توانید هر نسخه از محصول چاپ خود را تغییر داده و حتی کاملا متفاوت با نسخه قبلی چاپ کنید. مثلا شما می‌توانید کارت پرسنلی با طرحهای مختلف یا کارت تبریک‌های شخصی شده با تصاویر مختلف را در هر دور چاپ کنید. همچنین این قابلیت به شما امکان چاپ اطلاعات متغییر را می دهد. یعنی می‌توانید در هر نسخه چاپی خود اطلاعات متغیری را چاپ کنید این اطلاعات می‌تواند تصویر هر فرد یا نام گیرنده یا شماره سریال نیز باشد.