کاتالوگ 4 الی 20 صفحه

قیمت چاپ کاتالوگ با صحافی منگنه

جلد : گلاسه 250 گرمی

صفحات داخل: گلاسه 135 گرمی

تعداد
200 100 50 کاتالوگ سایز A4
1.000.000 860.000 460.000 4 صفحه
2.650.000 1.400.000 760.000 8 صفحه
3.550.000 1.850.000 980.000 12 صفحه
4.550.000 2.400.000 1.250.000 16 صفحه
5.400.000 2.800.000 1.480.000 20 صفحه
580.000 330.000 200.000 سلفون جلد
    • قیمت ها به تومان می باشد.

    • تحویل سفارش 24 ساعته می باشد.

    • به هزینه چاپ سفارشات تنپلات 20% اضافه می گردد.

    • کاتالوگ ها با خط تا و صحافی منگنه ارائه می گردد.

    • مسئولیت کیفیت چاپ و رنگ فایل های RGB بر عهده مشتری می باشد.

    • بهترین نوع ارائه فایل برای چاپ دیجیتال با کیفیت افست ، ارائه طرح مورد نظر با فرمت PDF با کیفیت بالا و یا فایل TIFF به صورت CMYK و با رزولوشن 300 dpi است.

    • هزینه اجرای کامپیوتری ، طراحی و عکاسی جداگانه محاسبه می گردد.

    • جهت آگاهی از قیمت چاپ در تیراژ بالا و چاپ افست با ما تماس بگیرید.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ به دفترچه ای که طرز کار دستگاهی یا اطلاعات شرکت و یا … را نشان دهد گفته می شود. چاپ کاتالوگ می تواند برای معرفی کالا، امکانات، خدمات، پروژه ها و … باشد.

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ

سیستم چاپ کاتالوگ

کاتالوگ ها را معمولا به صورت دیجیتال و چاپ اُفست تهیه می کنند. در ادامه توضیحاتی مختصر در رابطه با چاپ کاتالوگ خواهیم داشت:

مزایای چاپ دیجیتال کاتالوگ

در چاپ دیجیتال تیتراژ محدودتی ندارد و هر تعداد بخواهید چاپ می کنید. در چاپ دیجیتال سرعت آماده سازی بسیار کمتر می باشد چون مراحل تولید از قبیل تهیه زینک و تنظیم اولیه ماشین قبل از چاپ انجام می شود و نیاز به نظارت نخواهد داشت

معایب چاپ دیجیتال کاتالوگ

قیمت بسیار زیاد نسبت به چاپ اُفست و به صرفه نبودن هزینه در تیراژ های بالا و همچنین کیفیت کمتر نسبت به چاپ اُفست از معایب این سیستم چاپ کاتالوگ می باشد.

مزایای چاپ افست کاتالوگ

قیمت کم و به صرفه و کیفیت بالا در چاپ و سرعت زیاد تیراژ های بالا باعث محبوبیت این سیستم چاپ شده است

معایب چاپ افست کاتالوگ

محدودیت در حداقل کم ( در ایران پایه هزینه چاپ بر اساس یک دور چاپ محاسبه می شود ). در ماشین افست یک دور چاپ ۵۰۰۰  ورق چاپ می کند. همچنین در حین چاپ به آماده سازی اولیه و تهیه زینک دارد.

اصول طراحی یک کاتالوگ

تعداد صفحه مناسب برای طراحی یک کاتالوگ

در ابتدا لازم است کاتالوگ و بروشور را کاملا بشناسید و فرق آنها را متوجه شده باشید. همه روزه دوستانی با ما تماس گرفته و درخواست کاتالوگ می کنند اما پس از چند لحظه صحبت کردن متوجه می شوند که درخواست آنها یک تراکت می باشد نه یک کاتالوگ.

شما برای معرفی کلی و اجمالی در رابطه با خدمات و محصولات خود نیاز به یک کاتالوگ دارید، که در آن به شرح خدمات و محصولات خود می پردازید. تفاوت بروشور با کاتالوگ در چیست ؟! بروشور به توضیح کامل از یک محصول یا شرح کامل یک خدمات می پردازد. در بروشور بیشتر توجه به جزئیات می شود. اما در کاتالوگ مهم کلیات یک محصول یا خدمات می باشند.

شما در کسب و کار خود برای معرفی کلی در رابطه با خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید به یک کاتالوگ نیاز دارید تا در به آن شرح خدمت یا محصولات خود بپردازید. اما بروشور شرح و توضیح کامل درباره ی خدمات یا محصول می باشد.

پس در بروشور بیشتر به جزئیات پرداخته می شود ولی در کاتالوگ کلیات یک محصول یا خدمات مورد نظر می باشد.

طراحی و چاپ کاتالوگ:

در طراحی کاتالوگ کمی سخاودت لازمه کار می باشد. در طراحی کاتالوگ نباید روی جلد آن خدمات یا محصول را معرفی کنید. روی جلد کاتالوگ را به شعار و لوگوی کسب و کار خود اختصاص دهید.

همچنین پشت جلد کاتالوگ را به آدرس و اطلاعات تماس یا حتی سخن نهایی اختصاص دهید.

شما با توجه حجم اطلاعات می توانیدیک فهرست در ابتدای کاتالوگ قرار دهید. بسیار ضروری است که یک جلد زیبا و صفحاتی داخلی مجزا طراحی کنید.

2 – تعداد صفحات کاتالوگ

ضریب صفحات را مضرب عدد ۴  در نظر بگیرید. به این صورت که در کمترین تیتراژ، یک کاتالوگ شامل جلد و پشت جلد و ۲ صفحه داخلی می باشد که مجموعا ۴ صفحه می شوند. سپس ۸ صفحه، ۱۲ صفحه، ۱۶ صفحه، ۲۰ صفحه، ۲۴ صفحه و …

3- کاغذ مورد استفاده در تهیه کاتالوگ

در چاپ با تعداد صفحات کم، هرچقدر گرماژ کاغذ مورد استفاده بیشتر باشد باعث استواری بیشتر می شود. اما برای چاپ با بیش از 24 صفحه بهتر است از کاغذ با گرماژ کمتر استفاده شود.

اگر از گرماژ خیلی بالا استفاده شود باعث غیر حرفه ای نشان دادن کاتالوگ شما و همچنین جلوه بد آن می شود. به طور مثال برای کاتالوگ هایی با تعداد صفحات بین 4 تا 16، گرماژ کاغذ 250 تا 300 گلاسه مناسب می باشد. همچنین برای تعداد صفحات بیش از 20، می توان ترکیبی از جلد 300 گرمی و صفحات داخلی 170 تا 200 گرمی استفاده کرد.

4-خدمات جانبی برای چاپ کاتالوگ

از پوشش سلفون مات یا براق، سلفون های محافظ و فانتری چند رنگ، ورنی، طلاکوب یا نقره کوب، استفاده از رنگ پنجم (مانند رنگ های فسفری، طلایی و رنگ های پنتون)، استفاده از کلیشه برجسته و… برای زیباتر شدن کاتالوگ خود استفاده کنید. از یک مشاور چاپ و طراحی درخواست کنید تا پیشنهادات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

5- تیراژ چاپ کاتالوگ

از میان روش های رایج چاپ کاتالوگ، یعنی دیجیتال و افست، از چاپ افست به عنوان یک چاپ کم هزینه و با کیفیت بالا در تیتراژ های بالا یاد می شود. این در حالی است که چاپ دیجیتال را به عنوان یک چاپ گران قیمت اما بدون محدودیت در تیتراژ تعداد پایین (حتی یک عدد) می شناسند. مجموعه ما خدمات چاپ افست برای چاپ کاتالوگ را انجام می دهد.

مطالب وبلاگ

نکات مرتبط با چاپ کاتالوگ

طراحی و ساخت یک کالای عالی یا ارائه خدمات با کیفیت و از سوی دیگر معرفی شرکت تولید کننده، طیف کالاها، و توضیحات زیادتر درباره محصول یا خدمات اینها باعث می شود تا کالا به فروش برسد . و تجارت شما گسترش پیدا کند. این اطلاعات در بروشور یا کاتالوگ های شما که به وسیله نمایشگاه ها، دیدارها بدست مشتریان می رسند، گنجانده می شوند و در فروش شما اثر بسزایی دارد دارند.

چاپ و طراحی کاتالوگ ها به طور معمول گران تر است و به تعداد لازم به چاپ می رسند. چاپ آن ها محدود است و برای تعداد خریداران و ارائه دهندگان عمده ای که کمپانی شما با آن ها کار می کنند، تهیه و به چاپ می رسد. گرم کاغذ آن ها به شکل معمول بیشتر از 200 است و از کاغذهای کلفت در طراحی و چاپ آن ها استفاده خواهد شد. سایز و تعداد برگ های آن هم بسته به احتیاج شما و سلیقه تان فرق دارد و از الگوی ویژه ای تبعیت نمی کنند.

 

خصوصیات طراحی و چاپ کاتالوگ خوب:

  1. می توانید آنها را حمل کنید
  2. خلاصه گویی در کاتالوگ
  3. ایجاد ارتباط بصری در طراحی کاتالوگ
  4. هماهنک بودن عکس و متن در کاتالوگ

 

در طراحی کاتالوگ معمولاً پراکندگی به دلیل حساسیت رقابت برای کالاها موجود در یک رده معمولاً سبب آشفتگی و پراکندگی کاربران خواهد شد و انتخاب آنها را سخت تر می کند. و باید کیفیت آن می بایست به شکلی باشد که برای زمان های طولانی کاربر را نگه دارد و توسط کد کالای قرار داده شده در آن محصول مورد نظر شما را سفارش دهد.

در نظر بگیرید که در اصول طراحی کاتالوگ می بایست تجارب افراد هم به کار رفته باشد و در هر مرحله از سفارش دهنده کاتالوگ، تاییدیه جهت حضور در فاز بعد اخذ گردد.

کاتالوگ های تبلیغاتی راهنمای کلی در مورد، خدمات، مزیت های و … است. کاتالوگ را از طرف ارائه دهنده کالاها و یا خدمات به کاربر برای معرفی محصولات و خدمات عرضه می کنند.

کاتالوگ جز اقلام چاپی به شمار می رودکه از خیلی جهت ها به بروشور شباهت دارد نحوه معرفی موضوع تنها فرق آنها است که در کاتالوگ موضوع به شکل خلاصه و مفید مطرح خواهد شد در صورتی که بروشور به شکل دقیق و مفصل موضوع را شرح خواهد داد. فرق کاربرد کاتالوگ در همین جا تعیین می شود.

فرق کاربرد بروشور و کاتولوگ را در یک مثال برای شما نشان می دهیم: تصور کنید برای خرید یک دستگاه لباسشویی به فروشگاه مراجعه می کنید. و به شما در ابتدا چند کاتالوگ که مجموعه ای از مدل های گوناگون  لباسشویی های تولید کارخانجات گوناگون فهرست وارده به همراه تصویر و مشخصات اولیه عرضه می شود. بنابر این بروشور وسیله ای است که با ارائه اطلاعات کلی و دقیق ، موضوعات لازم و چگونگی استفاده مناسب ، ضمانت ها، نگهداری، تعمیر و غیره را به شما عرضه می کند. کاغذ استفاده شده در کاتالوگ به دلیل استفاده زیادتر نسبت به بروشور دوام بیشتری دارند و با گرماژ زیادتر منتشر می شود.

تشابه زیادی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد . اصول و ترکیب بندی المان های بصری، اندازه فونت، ابعاد، گرماژ کاغذ و غیره از این مواردی هستند که میزان چگالی عکس های استفاد شده نسبت به محتوای استفاده شده در کاتالوگ ها خیلی زیادتر از بروشور است.

از مناسب ترین و کارآمد ترین ابزارهای ارتباطی کاتالوگ های تبلیغاتی می باشد که موجب ایجاد ارتباط با مشتری است. کاتالوگ های تبلیغاتی با در اختیار داشتن جزئیات اصلی و کدلی با شکلی جذاب و جالب به مدیران مجموعه های کوچک و بزرگ این امکان را خواهد داد تا اهداف خود را محقق سازد. این ابزار ارتباطی قدرتمند مشکل منتقل کردن اطلاعات را جذاب و خوش آیند می سازند.

1- مقدمه کوتاه از معرفی لوگو، نام، برند یا برند ها و هم چنین عملکرد شرکت، و خدمت در اول کاتالوگ

2- معرفی استانداردها – ایزوها – CE کمپانی

3- معرفی کالاها و خدمات

4- ارائه اطلاعات و راهنمایی مناسب مخاطبین برای معرفی مشخصات فنی و خدمات ارائه گردیده، امکانات خاص و ایجاد وجه تمایز نسبت به تولیدات دیگر رقبا.

5- اضافه کردن عکس و نوشته به طراحی کاتالوگ و انتخاب مناسب کلمات برای وادار کردن مخاطبین به خرید.

6- به دلیل ایجاد دید مقایسه ای در کاتالوگ در نظر کاربر استفاده از اطلاعات کلی و مناسب یکی از رکن های اصلی در طراحی کاتالوگ است.

7- اضافه کردن آدرس و آدرس اینترنتی ، ایمیل ، تلفن و غیره

دقت در میانه روی و اعتدال همه جانبه: پیشنهاد می کنیم در هر طراحی کاتالوگ اعتدال را داشته باشید. اعتدال و میانه روی در جهت مولفه‌هایی نظیر سایز محتوا و مضمون ، رنگ و فام طرح ، عکس های استفاده شده و سایر فاکتورها می باشد.

از محتوا و نوشته های طولانی استفاده نکنید: از بین عواملی که موجب نداشتن  اثربخشی ژرف و بسیار در کاتالوگ شما می‌شود آن است که سعی کنید محتوا و نوشته های زیادی در برگه‌های کاتالوگ بکنجانید. کاتالوگ وجه آگهی رسانی و به وجود آوردن اشتیاق و گیرایی برای کاربران و بینندگان دارد. حتماً نباید هر محتوا و نوشته ای را که می بینید در کاتالوگ قرار دهید.

بهتر است که محتوا و نوشته کاتالوگ‌ها به طور مختصر و دقیق گقته شود. در صورتی که تمایل داشته باشید داده‌ها و معلومات زیادی را در برگه‌های کاتالوگ قرار دهید طرح شما از قالب کاتالوگ جدا خواهد شد. پس پیشنهادمی کنیم به منظور جلوگیری از چنین امری معمولاً از تصاویر بهره بگیرید تا نوشته .

تعداد محصولات را کم کنید: سعی کنید در هر برگه‌ای از کاتالوگ تنها یک محصول را قرار دهید. جای قرار دادن چندین محصول در یک برگه گیرایی و خاص بودن کاتالوگ را کم می کند و کاربر و بینندگان را سردرگم خواهد کرد. هم چنین کاربران به شکا معمول این شکل از کاتالوگ‌ها را تا پایان نمی‌بینند و نمی‌خوانند.

از طراحان باتجربه و خلاق در این زمینه استفاده کنید: در عوض آنکه خودتان کاتالوگ‌ها را طرح ریزی کنید پیشنهاد می کنیم این گونه طراحی‌ها را به افراد و مجموعه‌هایی که در این فعالیت‌ها تجربه زیادی دارند و از تکنیک و فنون لازم برخوردار هستند مراجعه کنید. احتمالاً تصور می کنید که این گونه سفارش طراحی‌ها برای شما مخارجی در پی دارد ولی در حقیقت می فهمید که کاتالوگ توانایی جلب نظر افراد بسیاری را دارد و در پایان در هزینه و مخارج و زمان شما اثر به سزایی خواهد داشت.