دنیای فوق العاده کاتالوگ

در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟
سپتامبر 18, 2018
طراحی لوکس غرفه نمایشگاهی
سپتامبر 23, 2018

دنیای فوق العاده کاتالوگ

در این مطلب سعی داریم در مورد دنیای فوق العاده کاتالوگ برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم. ما می خواهیم به موضوعاتی همچون هدف از چاپ کاتالوگ چیست؟ ، مخاطبان کاتالوگ ها چه کسانی هستند؟ ، خلاقیت در طراحی کاتالوگ و… بپردازیم . پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دنیای فوق العاده کاتالوگ

علت اصلی چاپ کاتالوگ چیست؟

معرفی کالاها و جذب کاربر به طرف برند را می توان از اصلی ترین هدف سفارش کاتالوگ ها بدانید. هیچ شرکتی برای دلخوشی افرادش اقدام به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی نخواهد کرد. هدف اصلی تمامی کمپانی  ها زیاد کردن فروش و یا نکهداری میزان فروش فعلی است. کاتالوگ ها می توانند کمپانی ها را برای دست یافتن به این اهداف همراهی کنند.

مخاطبان کاتالوگ ها چه افرادی می باشند؟

به شکل معمول کاتالوگ برای واسطه ها چاپ و سفارش داده خواهد ولی در حال حاضر دیده شده است که شرکت ها این ابزار تبلیغاتی را برای مردم معمولی هم سفارش داده و تلاش می نمایند به شکل مستقیم اقدام به جذب مخاطبان کنند. یکی از اصلی ترین نکته ها در این بخش، در نظر داشتن سلیقه ی کاربران است. در پایان  حتما تلاش کنید زمان سفارش کاتالوگ ها، خصوصیات شخصیتی کاربران را لحاظ نمایید.

در طراحی کاتالوگ خلاقیت داشته باشید

خلاقیت یک کلمه آشنا در همه ی امور بشر است. بدون خلاقیت ابداعی شکل نخواهد گرفت و رشدی صورت نمی گیرد. کاتالوگ ها هم از این قاعده مستثنی نمی باشند و خلاقیت در طراحی آن ها یک رکن مهم در هنگام سفارش است. می بایست اطلاع داشته باشید که سلیقه ی اشخاص در طراحی همواره دخیل است و شما می بایست بتوانید از تلفیق سلیقه های گوناگون به یک طرح واحد دست پیدا کنید.
خلاقیت در طراحی یک امر شخصی است و احتمال دارد طرح پایانی یک طراح با نمونه ی در نظر گرفته شده شما تفاوت های زیادی داشته باشد. در نتیجه تلاش کنید موقع طراحی از تلفیق سلیقه ها استفاده نمایید و خلاقیت را سر لوحه ی عمل خود بگذارید.

محتوا و مفهوم درون کاتالوگ ها

هر کتابچه ی تبلیغاتی برای بیان مفهومی سفارش داده خواهد شد. نوشته داخل کاتالوگ ها می بایست ساده، کوتاه، صریح، شیوا و روان باشد. برای اجرای این امور حتما از یک ویراستار استفاده کنید. پدیده ی طراحی و تایپ نوشته های لازم برای سفارش کاتالوگ به هیچوجه یک کار آسان و ابتدایی نمی باشد.
شما می بایست بتوانید مفهوم مورد نظر خود را در 3 الی 4 خط جای گذاری کنید که احتمالاً این اتفاق فقط به وسیله ی یک نویسنده و ویراستار انجام می شود.

آیا تصاویر و گرافیک لازمه کاتالوگ ها هستند؟

حال به مبحث جذاب استفاده از عکسها می رسیم. می بایست آگاه باشید که کاتالوگ ها همان گونه که در ابتدا گفته شد کتابچه های مصور می باشد. در نتیجه می بایست در آن ها از عکس های استفاده کرد. که مناسب ترین انتخاب برای قرار دادن در یک کتالوگ، تصاویر خود کالاها است.
تلاش کنید موقع استفاده از عکسها ، اندازه و رنگ آن ها را در نظر داشته باشید. تلاش کنید رنگ هایی را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید که با رنگ کالا در تضاد نباشد.

 

مطلب مرتبط:

در مورد بروشور تبلیغاتی بیشتر بدانید و تفاوت آن با کاتالوگ چیست؟

چاپ کاتالوگ ارزان و فوری چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *