چاپ کاتالوگ و نکات مهم آن

طراحی غرفه و غرفه سازی شرکت آرته چاپ |آرته دیجیتال
نکاتی که در غرفه سازی باید در نظر داشت
جولای 30, 2018
کاتالوگ و بروشور چیست؟ و این دو با هم چه تفاوت هایی دارند؟
آگوست 4, 2018
طراحی غرفه و غرفه سازی شرکت آرته چاپ |آرته دیجیتال

طراحی غرفه و غرفه سازی شرکت آرته چاپ |آرته دیجیتال

چاپ کاتالوگ و نکات مهم آن

در این مطلب می خواهیم در مورد چاپ کاتالوگ و نکات مهم آن توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. کاتالوک به طور کلی شامل مجموعه ای تصاویر و توضیحاتی مختصری از شرکت ها است که می خواهند محصولات خود بصورت مختصر و مفید در معرض نمایش بگذارند تا بتوانند مشتری را به سمت خود جذب کنند.

چاپ کاتالوگ و نکات مهم آن

چاپ کاتالوگ و نکات مهم آن

کاتالوگ گروهی از هکس ها و مطلبی است که شامل محصولات معرفی شرکت وغیره می باشد ، که برای شناساندن خود به خریداران بسیار مفید و اثر گذار است. با توجه به  رشد روز به روز اضافه کردن و قابل توجه تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتمایی همچنان چاپ کاتالوگ حرفه ای جایگاه خود را حفظ نموده است . کاتالوگ تخصصی  به خریداران کمک می کند تا خرید بهتر و دید گسترده صورت گیرد چاپ کاتا لوگ با کیفیت شما را در رسیدن به اهداف سازمانی خود کمک می کند زیرا از طریق طراحی کاتالوگ و چاپ آن محصولات شما بطور دائم و متعدد در مقابل دیدگان مشتری قرار دارد.

نقش  و  مزیت بروشور و کاتالوگ

از مزیت های چاپ کاتالوگ حرفه ای می توان به قابل دسترس بودن ساده آن اشاره داشت که همواره و در همه حال می تواند به همراه شما باشد . در حال حاضر یکی از عوامل بسیار مهم ،کاتالوگ ها و بروشور ها که موجب رشد در زمینه ی اطلاعات و معرفی محصولات کارخانه جت ،سازمان ها ،نهاد ها وغیره پیدا کرده است برای تبلیغ بسیار مفید و اثر بخش واقع شده است .در واقع امروزه این امر خیلی مهم واقع شده که تولید کنندگان برای ارتباط و معرفی محصولات خود یا همان اطلاع رسانی از طریق چاپ بروشور وطراحی کاتالوگ حرفه ای بهره ی زیادی برده اند .تبلیغات و معرفی یک کالا دو مبحث مکمل شده ای می باشند که با همراه شدن یکدیگر بتوانند اثر خوب و مثبتی بر روی مخاطب به جا بزارند. چاپ کاتالوگ برای مثال در زمینه هایی مثل طراحی و چاپ کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی ،چاپ کاتالوگراهنمای خودرو و غیره می باشد.

فرق بین کاتالوگ و بروشور

1- میزان حجم صفحه ها
2-نوع جلد و کاغذ
3-قیمت
-فرق این دو در صفحات همدیگر است که کاتالوگ حرفه ای به صکل یک کتابچه کامل برای معرفی محصولات استفاده می شود . که از نظر دوام ،صحافی و هم چنین ماندگاری بالای نسبت به بروشور دارد و در ضمن اینکه به علت صفحات بالای که در خود جای می دهد می توان از کاتالوگ اطلاع رسانی زیادتری در زمینه خدمات و محصولات را ارائه کرد. فرق دیگر آنها در ضخامت آن دو است که بروشور به دلیل خلاصه بودن و توضیحات و تبلیغات برگه های آن کمتر و از نظر ضخامت پایین تر تولید می شود ولی در چاپ کاتالوگ حرفه ای به خاطر حجم بالای تبلیغات اول اینکه به شکل کتابچه هایی درست می شوند که جلد آن مقوایی و پوشش  آنها از روکش های گوناگونی مثل سلفونی ، براق وغیره ارائه می گردد که خیلی با دوام تر از بروشور است .

تفاوت آخر هم در قیمت آنهاست که معمولا قیمت کاتالوگ نسبت به قیمت بروشور بالا تر است .

شباهت تفاوت های کاتالوگ و بروشور با مجله و روزنامه

اول این موضوع حائز بسیار اهمیت دارد که در کل کاتالوگ و بروشور برای تبلیغ و اطلاع رسانی به مشتری و یا مخاطب به نسبت از مجله و روزنامه مناسب تر عمل می کند چون که خیلی کم اتفاق می افتد که در روزنامه و مجله ها جای می دهند تا تبلیغ اما هدف طراحی و چاپ کاتالوگ ها و بروشور ها فقط در این است که شرکت ها و سازمان ها برای اطلاع رسانی به مشتریان خود تنها از مطالب و کالاهای تبلیغاتی خود در طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ را انجام می دهند. بنابر این به این علت است که نقش پر رنگ تری را در تبلیغ نسبت به مجله ها و روزنامه ها ایفا می کند . شباهتی که می توان در این دو اشاره نمود.

اول :چاپ بروشور و کاتالوگ حرفه ای و هم چنین با روزنامه و مجله همه و همه روی کاغذ چاپ و عرضه می گردد ولی این علت باعث نمی شود تا بروشور و کاتالوگ را در زمینه ی تبلیغات نادیده بماند.

دوم:بروشور و کاتالوگ حرفه ای در زمینه ی طراحی مثل مجله و روزنامه صورت می گیرد که در واقع به تیتر هایی که بزرگ تر می باشند به معنی موضوعاتی که بسیار مهم واقع شده و هم در زمینه جای دادن عکس های که مرتبط به موضوع خاص خودش است انجام می گیرد اما باز هم اشاره می کنیم که تاثیرات زیادی که در طراحی و چاپ بروشور و کاتالوگ حرفه ای ست چه در زمینه فرهنگی و چه سیاسی و غیره بسیار از روزنامه ها و مجله ها نقش پر رنگ تری دارد.

مطلب مرتبط:
چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنیم

بروشور سه لت و چهار لت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *