چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنیم

چاپ دیجیتال کاتالوگ چاپ کاتالوگ
کاتالوگ چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
جولای 23, 2018
انواع روشهای چاپ دیجیتال
جولای 25, 2018

چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنیم

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنید برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم. همان طور که می دانید کاتالوگ برای معرفی یک کار استفاده می شود کار باید به شکلی طراحی شود که آن را به خوبی توصیف کند، تا مشتری هیچ گونه سئوالی در ذهن آن نماند. پس با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنیم

چگونه یک کاتالوگ تبلیغاتی طراحی کنیم

ساخت یک کاتالوگ تخصصی برای معرفی یک کسب و کار خیلی لازم است. هر چقدر طراحی تخصصی تر باشد مخاطبان زیادتری را با خود به همراه می آورد. طراحی کاتالوگ صنعتی می بایست در صنعت های گوناگون رنگ و بوی آن صنعت را به خود گرفته باشد به این صورت که تصاویر و نوشته و رنگ هایی که در طراحی کاتالوگ آسانسور به عنوان مثال استفاده می شود می بایست نمایان گر کیفیت کار و حرفه ای بودن آن صنعت باشد. چنان چه در طراحی کاتالوگ با هزینه کم از تصاویر بی کیفیت استفاده شود قطعاً بازدهی آن به صفر می رسد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی ، طراحی کاتالوگ ارزان

طراحی کاتالوگ تخصصی

حس کاتالوگ می‌تواند تصمیم خرید خریدار را تحت تاثیر بگذارد. و این موضوع باعث می شود اسم تجاری شما رونق پیدا کند. کاتالوگ باید چهره‌ای جذاب و کیفیتی زیادی همراه باشد تا بتواند محصولات شما را به شکل درست نمایش دهد. تاکتیک های پرداخت نهایی ما شامل لمینت براق و مات، چاپ به شکل برجسته، سلفون براق یا مات ، ‌پوشش آبی یا UV، برچسب‌ زنی داغ یا استفاده از فیبر در داخل بافت کاتالوگ می‌شود. تاثیر رتگ در طراحی کاتالوگ‌ها به شدت به جلوه‌های بصری وابستگی دارند و به همین علت پیشنها می شود که قطعاً آنها را با رنگ‌هایی جذاب چاپ نمایید. ما نوع های گوناگونی از چاپ رنگی را در اختیارتان قرار می دهیم که شامل چاپ چهار رنگی ، رنگ پانتون ، چاپ سیاه‌ وسفید ، چاپ لعاب‌ دار و غیره می‌شود. می‌توانید تکنیک مناسب که با هدفتان سازگاری دارد را انتخاب کنید.

طراحی کاتالوگ ارزان حرفه ای در تهران

قرار دادن اطلاعات و طراحی کاتالوگ

طراحی را انتخاب کنید که متعادل باشد. از گذاشتن مقدار بسیاری از اطلاعات و محصولات در یک صفحه‌ی کاتالوگ جلوگیری نمایید. کاتالوگی که تعداد بسیاری محصول را در یک صفحه داشته باشد، خریدار را سردرگم خواهد کرد و تصمیم وی مبنی بر مطالعه‌ی کاتالوگ تا آخر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیشتر کمپانی‌ها یک طراح را استخدام می‌کنند تا طرح و برنامه‌ی کاتالوگشان را درست کند. چنین طراحانی دارای مهارت و تجربه‌ی لازم برای آماده‌کردن کاتالوگ و چاپ آن هستند. بعضی وقتها کمپانی‌های چاپ کاتالوگ دارای طراحان داخلی می باشند که می‌توانند در راستای تولید یک کاتالوگ اثرگذار به شما یاری کنند. شما برای تولید یک کاتالوگ موفق احتیاج به هزاران آیتم و محصول نخواهید داشت. چاپ کاتالوگ می‌تواند یک مجموعه‌ی چهارصفحه‌ای خلاصه تا یک کتاب چند صد صفحه‌ای را شامل باشد. حتی شرکت هایی که پایین ترین محصولات را دارند می‌توانند از کاتالوگ برای رشد فروش خود استفاده نمایند. بعضی وقتها کاتالوگ‌های کوچک‌تر بهتر از نسخه‌های بزرگ می باشند و می‌توانند مشتریان بالقوه را بیشتر تحریک نماینند. به‌ هرحال جستجو در کاتالوگی که ۱۵۰۰ آیتم دارد می‌تواند برای بعضی از اشخاص خسته‌کننده باشد.
زمانی که مزیت ها و عیب های چاپ کاتالوگ را برای کسب‌ وکار خودتان باز بینی کردید، می بایست احتمال سفارش مجدد آن را هم لحاظ نمایید. نه‌ تنها می‌توانید به گرفتن سفارش‌های اولیه‌ ی فراوان برای دریافت کاتالوگتان امیدوار باشید، چرا که امکان دارد چندین ماه بعد مشتریانتان درخواست دریافت مجدد کاتالوگ را از طرف شما داشته باشند. ضمناً مخاطبان اولیه هم می‌توانند کاتالوگ شما را به دیگران نشان دهند و بدین‌ شکل  فروش زیادتری را به همراه خواهد داشت.

طراحی کاتالوگ حرفه ای در تهران

برای محاسبه تعداد صفحات کاتالوگ برای طراحی و چاپ کاتالوگ باید چیکار کرد ؟

برای اینکه قیمت چاپ کاتالوگ و طراحی صفحات کاتالوگ را محاسبه کنید باید به شکل فرم کار را حساب کنید به این شکل که هر فرم ساخته شده از ۴ صفحه و شما باید تعداد صفحه های کاتالوگ را روی ضریب ۴ بزارید. برای مثال شما چنان چه یک برگه A4 یا A5 ر ا از وسط تا کنید به شما ۴ صفحه خواهد داد چنان چه هنوز در محاسبه تعداد صفحه ها مشکل دارید زمانی که برگه را تا کردید به شکل کتابی شماره صفحه بزنید تا دقیق بتوانید به موضوع پی ببرید . حالا شما می دوینید که چنان چه کارتون یک برگ به شما ۴ صفحه می دهد و شما برای داشتن ۸ صفحه A5 احتیاج به ۲ برگ A4 دارید البته محاسبه اینکه کاتالوگتون چند برگ یا چند فرم دارد وظیفه شما نیست و شما تنها به مجری می گویید کاتالوگتون چند صفحه دارید وطیفه محاسبه چند برگ یا چند فرم به عهده مجری کار می باشد.
در کاتالوگ ها برای تعداد صفحات پایین مثل ۴ و ۸ صفحه معمولا تمامی برگه ها را از یک گراماژ انتخاب می کنند مثلا می گیویند صفحه های جلد و داخلی همه ۲۵۰ گرمی یا ۳۰۰ گرمی باشد و چنان چه صفحه جلد رو سلفون بکشند صفحه داخلی رو هم همین کارو انجام می دهند. البته این سلفون کشی جلد بیشتر به این علت این است که موقع تا کردن کاغذ ترک می خورد و این سلفون موجب جلوگیری از ترک خوردن کار خواهد شد . البته سلفون کشی کاغذ های کاتالوگ به زیباتر کردن کاتالوگ هم کمک می کند و در برخی مواقع با سلفون براق می توان کار رو روشن تر و درخشنده تر کرد و با سلفون مات می توان رنگ های روشن را تیره تر جلوه داد . در تعداد صفحات بالای کاتالوگ تنها برگه جلد را ضخیم تر می گیرند به خاطر مقاومت بالای کاتالوگ، برگه جلد آن را سلفون می زنند که شکستگی کاغذ در هنگام تا کردن و صحافی به چشم نیاید . اندازه های متداول در طراحی و چاپ کاتالوگ ها بدون در نظر داشتن قیمت چاپ کاتالوگ اندازه های A5 و A5 و ۱۹×۱۹ و ۲۹/۷× ۶۳  سانتی متر و غیره می باشد.

در طراحی کاتالوگ چه اطلاعاتی می بایست گنجانده شود ؟

  • اولین کار طراحی کاتالوگ و در آغازین صفحه ها باید خلاصه ای از رزومه کمپانی و فعالیت هایی که انجام می دهد درج گردد.
  • می بایست از جایزه ها و افتخارات و استانداردها و ایزو ها گفته شود.
  • در مورد بهترین کالای تولید شده و بهترین فعالیت انجام شده بگویند.
  • در مورد مزایای رقابتی کالا نسبت به بقیه رقبا گفته شود و توضیح کاملی داده شود.
  • استفاده از تصاویر و نوشته ها و توضیح دقیق کالا برای تصمیم گیری بهتر به مشتریان داده شود.
  • توضیح کلی در مورد هر کالا به شکل جدا گفته شود به صورتی که مشتری بتواند کالای مورد نظر خود را نسبت به بقیه کالاها مقایسه و انتخاب نماید.
  • قرار دادن آدرس سایت و آدرس و نشانی و تلفن های تماس برای جواب گویی به پرسش های مشتریان و مراجعه حضوری در مواقعی که مشتری به شکل حضوری قرار است کالا را مشاهده کن و یا تست کند.

مطلب مرتبط:

کاتالوگ چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *