چاپ دیجیتال لیبل چیست؟

بازار غرفه سازی نمایشگاهی چگونه است
آگوست 13, 2018
نکته های مهم در غرفه سازی نمایشگاه
آگوست 15, 2018

چاپ دیجیتال لیبل چیست؟

در این مطلب می خواهیم در مورد چاپ دیجیتال لیبل چیست؟ توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم. این نوع چاپ به شکل معمول در تیتراژ کم استفاده می شود برای همین به چاپ به صرفه لازم است، در ادامه با توضیحات بیشتر همراه ما باشید.

 چاپ دیجیتال لیبل چیست؟

چاپ دیجیتال لیبل

با اینکه چاپ لیبل به شکل در تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد، احتیاج به یک روش چاپ مقرون است که بتواند در کوتاه ترین وقت ممکن، لیبل هایی باکیفیت زیاد را عرضه کند. یکی از دستگاه های چاپ دیجیتال که برای چاپ لیبل مورد استفاده قرار می گیرد any-001 و any-002 است، که با قیمت سرمایه گذاری پایین و استفاده از مدیا و متریال های زیاد توانایی به چاپ رساندن لیبل در زمان کم و باکیفیت زیاد هستند.

دستگاه چاچ dpi 600 * 1200 ، هم می تواند برای چاپ لیبل ها در تیراژهای پایین استفاده شود که با استفاده از هدهای بروز LED ، چاپ CMYK، چاپ رول یا عرض ۵۰ الی ۲۲۰ میلی متر می تواند در 1 دقیقه، ۹ متر لیبل چاپ کند.
یکی از نکته های اصلی در چاپ لیبل، عکس ها و کیفیت رنگ آن ها است . به این منظور دستگاه های دیجیتالی که برای چاپ لیبل مورد استفاده قرار می گیرد توانایی چاپ همه ی رنگ ها و به ویژه رنگ های طلایی و نقره ای را دارند. به این معنی که می توانند روی انواع مواد اولیه، پلاستیک PET ، کاغذ، و لیبل های PP فرآیند چاپ را آغاز نمایند.
چنان چه در دستگاه چاپ، نازل گرفته شود، احتمال دارد هد متوقف گردد و از این رو اپراتور مجبور می شود هد را تعویض کند. هم چنین احتمال دارد یکسری نوارهای رنگ پریده روی کار چاپ گردد و کار چاپ لیبل با کیفیت کم چاپ شود. معمولاً دستگاه های دیجیتالی چاپ لیبل، چندین هد یدکی (back up) می باشند که فقط موقعی کاربرد دارد که مرکب در نازل هدهای اصلی رسوب نماید و آن را متوقف کند. در روش چاپ دیجیتال لیبل، دستگاه به طور خودکار به اپراتور اخطار می دهد که کدام هد گرفته و چاپکار هدهای یدکی را بکار می اندازد و از این روش تولید دچار توقف نخواهد شد.

مطلب مرتبط:

گرفتن سهم بازار چاپ دیجیتال از چاپ افست ادامه دارد

با چاپ دیجیتال کارت pvc و چاپ دیجیتال بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *