تاثیر رنگ در غرفه سازی و اثرات آن بر روی بازدیدکننده ها

بعضی از مزایای چاپ دیجیتال
آگوست 17, 2018
طراحی غرفه های کوچک به شکل هوشمندانه و کاربردی
آگوست 20, 2018

تاثیر رنگ در غرفه سازی و اثرات آن بر روی بازدیدکننده ها

در این مطلب می خواهیم در مورد تاثیر رنگ در غرفه سازی و اثرات آن بر روی بازدیدکننده ها توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم . به صورت کلی رنگ ها میتوانند بازدیدکننده تاثیر زیادی در جذب مخاطبین و بازدیدکنندگان داشته باششد. در ادامه با توضیحات بیشتر در مورد رنگ غرفه همراه ما باشید.
تاثیر رنگ در غرفه سازی و اثرات آن بر روی بازدیدکننده ها
رنگ غرفه مشخص کننده رفتار آدم ها می باشد. رنگ ها می توانند تاثیر دارونما را هم در جذب بازدیدکننده به غرفه را زیاد کند. برای مثال، قرص نارنجی یا قرمز، برای محرک مورد استفاده قرار می گیرد.  رنگ غرفه نمایشگاهی خواهد توانست بر روی شخص اثرگذار باشد و این اثرات میان مردم گوناگون است. عامل های مثل جنس، سن، و فرهنگ خواهد توانست تاثیر گذاری در چگونگی درک یک شخص از رنگ بگذارد. برای مثال، مردها این را باور دارند که خانوم ها با لباس قرمز جذاب تر هستند، در صورتی که خانوم ها اعتقاد دارند که رنگ لباس آقا بر جذابیتش اثر نمی گذارد.
در غرفه سازی از روانشناسی رنگ هم بطور توسعه یافته ای استفاده می شود. خیلی از بازاریابان رنگ غرفه نمایشگاهی را برای قسمت مهمی از بازاریابی مشاهده می کنند چون که که رنگ غرفه نمایشگاهی خواهد توانست برای وارد شدن در احساسات و ادراک مصرف کنندگان از خدمات و کالاها ، مورد استفاده قرار گیرد. کمپانی ها هم چنین برای تصمیم گیری درباره مارک های تجاری از تفکیک رنگ غرفه سازی نمایشگاهی بده یری می کنند. به نظر می آید برند شرکت هنگامی که برای بازدیدکننده جذاب تر است که رنگ آرم تجاری با کالا و یا خدمات تطابق داشته باشد، مثل رنگ صورتی که بسیار زیاد در اسم تجاری راز ویکتوریا مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، رنگ غرفه سازی، نه فقط برای برند و محصولات بلکه برای به معرض نمایش گذاشتن محصولات فروشگاه ها، غرفه های نمایشگاهی برای بازدید و غیره مهم است. پژوهش ها نشان داده که رنگ های گرم تمایل به جذب مشتریان و بازدیدکنندگان را روز به روز زیادتر می کند، با وجود حال رنگ های سردتر مناسب تر است.
یکی از عامل های اثر گذار برای غرفه های نمایشگاهی گزینش رنگ دیوار است. یک دیوار گالری هنری و غرفه نمایشگاه می بایست با در نطر داشتن به قطعاتتان با یک رنگ که سبب درخشش و برجستگی آن ها است، نقاشی شود. ولی در عین حال هم می بایست محیط کلی غرفه را را به نمایش بگذارد. چارلی کازبی، مدیر خلاق در فارو و توپ، گفته است: “رنگی که شما گزینش می کنید می بایست آثار هنری را مثل موسیقی پاپ نشان دهد. با استفاده از رنگ های مناسب در پشت آثار هنری شما می توانید بازدیدکننده را داخل یک اتاق با راه جوی زیادتر کنید. نرمی هنر را درنظر داشته باشید. در غرفه نمایشگاه دگا، رنگ خاکستری نرمی هنر را خوب در معرض نمایش قرار می دهد. کازبی گفته است: چنان چه آثار هنریتان گرافیکی تر می باشد، یک پس زمینه که تضاد را فراهم می کند مناسب تر می باشد.
اکثر رنگ ها با تن هایی هستند که خالی از زیبایی و درخشندگی می باشد ولی این میتواند در عمق رنگ تاثیر گذار باشد. رنگ مسطحی برای غرفه نمایشگاهی انتخاب نمایید که فقط رنگ را منعکس نماید. یک کارشناس در این زمینه گفته است رنگ غرفه نمایشگاهی تخت به طور معمول یک گزینش مناسب برای برجسته کردن هنر است. یک از کارشناس ها برای اثبات تاثیر رنگ گفته است یک رنگ متفاوت برای نقاشی سایر دیوار ها و یک رنگ برای نقاشی یک دیوار انتخاب نمایید. درنظر بگیرید برای روشن کردن آثا هنریاز رنگ های تاریک می توانید استفاده کنید.
مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *