چند نکته مهم در مورد کاتالوگ که باید بدانید

فروش خود را با این چند نکته در مورد کاتالوگ تضمین کنید
سپتامبر 12, 2018
تمام چیزی که باید در مورد طراحی غرفه های نمایشگاهی بدانید
سپتامبر 13, 2018

چند نکته مهم در مورد کاتالوگ که باید بدانید

در این پست قصد داریم چند نکته مهم در مورد کاتالوگ برای شما بگیم . از کاتالوگ معمولاً برای اینکه کاربران با محصولات و کالاها بیشر اشنا شوند توضیحات آن محصول را به صورت مختصر و مفید و در قالب طرح بسیار شیکی طراحی می کنند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. افرادی که کاتالوگ را مطالعه می کنند می توانند بصورت کامل اطلاعات لازم را در مورد آن محصول بدست آورند.در ادامه با نکاتی در این زمینه همراه ما باشید.

چند نکته مهم در مورد کاتالوگ که باید بدانید

در طراحی کاتالوگ سلیقه به خرج دهید

همان گونه که اطلاع دارید، طراحی یک کار سلیقه ای می باشد. احتمال دارد شما از یک طراح درخواست کنید برای شما در مرود فلان موضوع که در نظر دارید، یک طرح ایجاد کند و همزمان از دیگر طراحان در خواست کنید همین کار را برایتان انجام دهد. پس از چند روز که طرح ها آماده شد ، به احتمال زیاد 2 چیز به طور کامل متفاوت از هم می بینید که از لحاظ گرافیکی نمی توان به هیچ کدام ایراد طراحی گرفت. هیچ کدام این طرح ها مشکلی ندارد. برای مثال از طرح اول خوشتان آمده است و یک نفر دیگر از طرح دوم. این سلیقه شماست. ولی در شرایط برابر ، هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد. بحث تفاوت سلیقه شما و بقیه است. البته این گرونه هم نیست که مطلب به طور کامل سلیقه ای باشد. یک سری اصولی در کار است که ی بایست رعایت شود. اما به شرط رعایت همه ی  آن اصول، کار سلیقه ای می شود.

حال برای اینکه مشاهده کنید آیا یک مجموعه، مستحق این است که طراحی شما را انجام دهد یا نه، ی بایست این را مورد بررسی قرار دهید که سلیقه شما به سلیقه طراحان آن مجموعه نزدیک است یا خیر. برای بررسی این موضوع ، مناسب ترین کار این است که نمونه طراحی های قبلی مجموعه را بررسی نمایید و مشاهده کنید که آیا از دیگر کارهایشان رضایت دارید یا خیر. به این موضوع توجه کنید که چنان چه سفارش شما برای مثال طراحی برای کارگاه کابینت سازی می باشد، قطعاً نباید در پی طراحی باشید که طراح کار کابینت سازی می باشد.

تصاویر کاتالوگ را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن تصاویر کاتالوگ می بایست از عکاس حرفه ای و طراح گرافیست کمک بگیرید. اگرچه می توان با یک موبایل هم عکس گرفت ولی می بایست اگاه باشیم تصاویر تبلیغاتی حرفه ای، نور دارای کیفیت، هستند که فقط  یک عکاس تبلیغاتی از پس آن بر می آید.

در مورد صحافی سخت گیرانه عمل کنید

بهتر است برای دانستن مشخصه های یک صحافی خوب، خصوصیات صحافی بد را بگیم. یکی از خصوصیات صحافی بد این است که منگنه دقیق وسط صفحه نخورد. یعنی یک قسمتی از صفحه سمت چپ، وارد صفحه سمت راست شده باشد یا برعکس.

تعداد صفحه های کاتالوگ

موقع تماس با مجموعه چاپ و طراحی و ، می بایست دقیقا آگاه باشید که می خواهید کاتالوگ شما چند صفحه باشد. این خودش یکی از موردهای می باشد که مسئولان را گیج می کند. اینکه آیا می بایست به ازای هر کالا، یک صفحه مختص دهند یا زیادتر و یا حتی کمتر. برای این موضوع می توانید با کارشناس طراحی مجموعه مورد نظر، تبادل نظر داشته باشید. تا به یک ایده آل برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *