آیا چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزیت دارد؟

غرفه سازی چیست؟
جولای 28, 2018
فرق بین چاپ دیجیتال با چاپ افست چیست؟
جولای 30, 2018

آیا چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزیت دارد؟

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه آیا چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزیت دارد؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم . ما سعی داریم در اینجا در مورد موضوعاتی همچون مزایای چاپ افست لیتوگرافی ، هزینه چاپ ، انتخاب کاغذ ، مزایای چاپ دیجیتال و … بپردازیم . پس در ادامه همراه ما باشید.

آیا چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزیت دارد؟

آیا چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست مزیت دارد؟

خصوصیت های چاپ افست لیتوگرافی

هزینه چاپ

موقع انتخاب، معمولا هزینه هر کدام از گزینه ها در انتخاب آن ها بسیار اثر گذار است بنابر این در گزینش این دو فرآیند چاپ، قیمت نقش اصلی را ایفا می‌کند. یکی از بزرگترین مزیت های چاپ افست لیتوگرافی این می باشد که بعد از راه اندازی، هزینه چاپ صفحه بسیار کاهش پیدا می کند. در صورتی که این سیستم احتیاج بیشتری به زمان دارد تا آماده گردد چرا که زمانی که صفحات چاپی در محل قرار بگیرند و مطبوعات آماده اجرا باشند، صفحه های شما در یک لحظه ای از خط تولید بیرون می آیند.

انتخاب کاغذ

انعطاف پذیری فرآیند لیتو افست اجازه می دهد انواع گوناگون کاغذ برای تولید محصولات چاپ شده استفاده گردد. شما می توانید از انواع مواد پوشش داده و هم چنین بدون پوشش و بازیافتی انتخاب خود را داشته باشید. از کارت ضخیم، برجسته یا کاغذ سبک و ظریف، می توانید موادذکر شده خود را برای پروژه انتخاب نمایید.

گزینه های رنگ

علاوه بر چاپ 4 رنگ چاپ افست، رنگ پنتون را می توان برای استفاده قرار داد.  در صورتی که رنگی ویژه برای چاپ لوگو مورد نظرتان نقش حیاتی دارد ، برترین انتخاب چاپ افست لیتوگرافی می باشد. دقت رنگ و کیفیت چاپ زیادی را از این نوع چاپ انتظار داشته باشد.

ابعاد کاغذ

موقع استفاده از فرآیند چاپ افست، می توان از ورق های بزرگتر استفاده نمود. این خصوصیت کمک می کند تا حداکثر تعداد مورد هایی را که می توان در هر صفحه چاپ نمود، به سرعت روندی افزایشی پیدا کنید و در نتیجه ، کم شدن هزینه های چاپ را به دنبال داشته باشد،همچنین اجازه می دهد تا کاغذهای بزرگتر مثل پوستر A1 و نمودار قابل چاپ گردد.

خصوصیت های چاپ دیجیتال

زمان های سریع چرخش در چاپ دیجیتال

یکی از علت های اصلی استفاده از چاپ دیجیتال، آن است که  تکنیک های سریعی را عرضه می کند. نسخه چاپی دیجیتال می تواند در فاصله های زمانی کم تنظیم گردد بدون اینکه احتیاجی به چاپ صفحه چاپی باشد.این امر به شما این امکان را می دهد تا با سرعت زیاد طراحی را به پایان برسانید و مرحله چاپ را آغاز نمایید. در صورتی که شما عجله دارید که بروشور خود را ارسال کنید، آگهی ها یا کتاب ها را از چاپگرها بردارید، این روند مناسبی برای جلو بردن کارتان است.

تغییر و اصلاح در چاپ دیجیتال

با چاپ دیجیتال، می توانید اول و یا در هر مرحله که تمایل دارید، کار را اصلاح و بعد چاپ کنید، و این آخرین نسخه چاپی کارتان باشد و بعد از آن پروژه مورد نظرتان به وسیله مشتری و تیم طراحی بازبینی شود. حتی چنان چه کار خود را با چاپ افست، انجام می دهید، پیش از ارائه آخرین نسخه ،به ویژه در مورد آثار هنری که طراحی و تثبیت رنگ  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و احتیاج است پیش از آخر کار نسخه نهایی یکبار کاملا بررسی و پارآف شود تا رنگ‌ها آن گونه که باید در جای خود قرار بگیرند، آن گاه زمان آن فرا می‌رسد تا چاپ نهایی را انجام دهیم.

در قسمت چاپ دیجیتال صرفه جویی کنید

همان گونه که گفتیم، برای چاپ دیجیتال وقت خیلی کمی هدر می رود. این در صورتی است که چاپ دیجیتال، به شکل کلی برای چاپ مطالب با حجم کم مورد استفاده است.  پس، سیستم چاپ دیجیتال می تواند به کمپانی های کوچک کمک کند تا با کم ترین سرمایه گذری کارهای چاپی را سر وقت انجام دهند.

مطلب مرتبط:

انواع روشهای چاپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *